Isnin, 24 Oktober 2016

6 Pekerjaan Pelik Tapi Benar Yang Memang Wujud !

Uish! Memang pelik la pekerjaan ni semua tapi nampak macam mudah.

 
Terlalu banyak pekerjaan dalam dunia ni yang kita tahu dan yang kita tak sangka wujud! Kalau pekerjaan professional tu mestilah ramai yang dah tahu kan? Tapi macam mana pula dengan pekerjaan pelik yang melibatkan skill tertentu? Jangan terkejut tau!
 
1. Tukang Tidur Professional
Seronoknya tidur pun dibayar! Yes, ada pengkaji atau doktor memerlukan orang untuk tidur supaya mereka boleh melengkapkan kajian mereka. Ada lagi best di mana hotel-hotel mewah seluruh dunia memberi bayaran kepada mereka untuk tidur di katil empuk mereka!
 
2. Penolak Professional
Di Jepun semua nak cepat. Jadi, akan ada professional pusher yang akan menolak mereka masuk ke dalam keretapi supaya tak ada sesiapa yang terlambat ke pejabat!
 
 
3. Seat Filler
Jika di majlis-majlis mewah di luar negara akan ada seat filler iaitu sukarelawan yang akan duduk pada seat kosong jika celebrity keluar atau pergi ke tandas. Ini supaya tempat duduk nampak penuh apabila kamera dihalakan ke arah mereka. 
 
 
4. Penguji Deodorant 
Kita tutup hidung bila ada bau yang tak menyenangkan. Tetapi mereka ni bau ketiak orang untuk menguji keberkesanan deodorant ! 
 
 
5. Tukang Beratur Professional
Haaa tak payah nak penat-penat beratur dah sebab ada orang yang sanggup beraturkan asalkan bayarannya setimpal!
 
 
6. Check Jantina Ayam
Memang pelik tapi inilah realitinya! Ada pekerjaan di mana mereka perlu mengkaji jantina anak ayam.
 
Sumber - Era.fm
Previous Post
Next Post

About Author